2011. június 7., kedd

Virágos kert az én szívem....

A napokban sok szép dolog történt.Végre Beuskának kész lett a karosszériázása,igaz nagyon húzós ára lett,de most az biztos,hogy meg lett csinálva.Mikor Szabi haza jött vele,akkor mondta nem kéne megnézzem,mert szegény olyan,mint valami himlős.De ha minden egyes alkatrészén lenne pötty,akkor sem érdekelne,csak örültem hogy haza jött kicsikét.Voltunk az autófényezőnél is,aki minket már nem tudott berakni a hétre,ezért úgy beszéltük meg,hogy a jövő héten kezd neki.De ha akkor hazatér a kislány,akkor lesz majd csak nagy öröm.Most viszont így ki pakolva is szép nekem.
Ami még volt a múlt héten,hogy Szabival kiültünk az új székecskéinkre.Hát nagyon kellemes érzés volt.Boldog voltam,és vagyok is,hogy Szabival lehetek,vele élhetek.
Jajj majdnem elfelejtettem!Kaptam három csodaszép virágot a teraszra,mert azt megígérte nekem Szabi még.Igaz,hogy csak egy cserép petúnia van,az sem teljesen,de ez az aprócska virág is gyönyörű dísze a teraszunknak.
Gyönyörű látvány az egész kert,mert mindenhol virág van.Az új kis kertben a petúnia kicsit haldokolni látszott,de szerencsére össze szedte magát nagyon.Amit testvéremtől kaptam virágocska,az is virágzott már ott.Ültettem futó növényeket cserépbe,vegyesen,és már ők is elég sokat nőttek,bár én mindig azt várom,mikor borul virágba már,holott még csak akkor bújt ki.Így vagyok szegény hajnalkával is.Toporzékolok,hogy mikor fut fel a kerítésre,és hoz gyönyörűséges virágokat.
Sokáig tanakodtam a muskátlin,hogy mit csináljak vele,hogy gyorsabban virágozzon,ugyanis már bimbós,de nagyon nehezen akar kinyílni.Megjegyzem most már egy virágja kinyílt.Még mondtam is Szabinak,jó az arány,mert nyolcból egy...
De az összes többin ott a bimbó szerencsére.A virágzó kaktuszka is fura módon virágot hozott,de még nem mutatta meg,milyen csodaszép a virágja belülről.Csak bimbós.A vasárnapi nappal eszembe jutott a tápoldat,hogy jó lenne adni a virágoknak.
Gyorsan meg is öntöztem vele őket.Csodák csodájára,volt egy futó növényke,aminek egy árva levélkéje volt...most hozza a másodikat.Pedig már majdnem lemondtam róla.Szóval most megint van egy plusz,ami előre visz abban,hogy foglalkozzak a növénykéimmel.
A zöldséges kertből már felszedtünk két adag zöldborsót és spenótot is.Egy csomag zöldborsót,és a felszedett spenótot jó ízűen megfalatoztuk már.Nem beszélve az újhagymáról.Minden reggel Szabi hozott be nekem,és magának.Az eperkét hát azt meg ahogy érik,úgy esszük,mivel mind a ketten nagyon szeretjük.Szépen rendbe hoztam őket.Sok törődést igényel nagyon,de azt később meghálálja,mint a többi kis növényke is.A krumpli bokor is már hatalmas,de a bab sem maradt le.Szenzációs a természet,hogy olyan csodákat művel a növényekkel.Az esőzés után szó szerint látványosan megnőtt minden.Nem hiába mondják,hogy az esővíznél nincs nagyobb kincs a virágok számára.A rózsánk neki állt tetvesedni.De én túljárok az eszén,mert már csinálom szappanból a "vegyszert" neki,ami majd leirtja a tetveket.A rózsa mellett amit csak úgy elszórtam virágmagok,azok gyönyörűen fejlődnek,már egészen nagyok,szerintem lassan de biztosan virágoznak.Akár csak az őszi rózsa,amit egész idáig dáliának hittünk,de a könyvem rávilágított hogy az őszirózsa.
Most viszont ki akarok szúrni kicsit a természettel,és úgy akarom megcsinálni a kertet,hogy minden évszakban legyen valamilyen kis virág.Szabit meg megkértem,hogy a hátsó virágoskertbe még kerüljön petúnia,vagy valamilyen növényke,mert nagyon kopár szegény.Arra leszek még kíváncsi,hogy az orgonáról letéptem zöld magokat,és eldugtam a hátsó virágoskertbe,hogy annak lesz e valami hajtása majd.
Egyébként tavaly találtam a kertben oroszlánszájat,vagyis tátikát.Azt átültettem az orgona mellé,most meg már olyan 40-50 cm magas lehet kb,pedig azt írta a könyv,nem nő 20-30 cm-nél magasabbra....hmmmmm valamit nagyon jól csináltam akkor,vagy pedig így hálálta meg azt,hogy a cserepek,törmelékek alól kimentettem őt.
Szabinak a "kórója" most már virágzik.Igaz,hogy elvileg a levelével díszit,de szerintem a virágja is lenyűgözően szép.A kecskerágók is kezdenek helyre rázódni szerencsére.A két kis gombóc szerű díszfüvet uncsinak találtam,így fogtam egy ollót,és téglalap alakúra nyírtam.Meg is jegyezte egy pasi,aki ment az utcán,hogy milyen jópofa lett.(halkan megjegyzem,hogy ez azért különleges,mert egy pasi jegyezte meg,és az a pasi "csak" elment a kapu elött,pedig nagyon nem lehet belátni sem)Szóval erre zajlik az élet.Így barátkoztam össze a nénivel az utcában,aki két házzal arrébb lakik tőlünk.Kimentem gazolni,és rendezgetni az utcafrontot.Ő ment a "lomisba",vagyis a szomszédba,és megjegyezte hogy milyen szépen ápolgatjuk a kertet.Beszélgetni kezdtünk vele,és elárultuk neki,hogy Szabi és én odavagyunk a tökfőzelékért.Fura módon csak cukkini lett vetve.Így a néni felajánlotta hogy ad nekünk,mert ő tavaly nagyon sokat rakott el a fagyasztóba.Örültünk is neki nagyon,és behívtuk a nénit egy kávéra.Kedves néni,bár szegényke kicsit ki van,mert a férje nagyon beteg.Nem tudtunk sokat beszélgetni pont ez végett,de meséltük neki,hogy az eper nálunk úgy fogy,ahogy szedjük,pedig elég nagy mennyiség van mindig.Erre a néni hozott át óriási epreket...Le is döbbentem rajta,de nagyon jól is esett.
A héten,mivel csak két nap volt eddig,takarítgattam,vasaltam,rendet raktam.A mai nappal nyűgösségem okán, "alkotói szabadságot " intéztem magamnak,amiben volt üvegfestés,és volt körömfestés is.
http://www.youtube.com/watch?v=EmhD91wlsuM&feature=related

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése